bluefish

My favorite things and my life

Obondama

headlines.yahoo.co.jp

Thursday, August 16, 2018

 

Have you known “Obondama”?

 

A few weeks ago, my acquaintance told me about that, so I already have known. There aren't kids in family related who we have to gift Otoshidama already.

 

We have 3 nephew and 2 niece, therefore we had gifted Sichigosan, Entrancing-school, Coming‐of‐age ceremony and Otoshidama for them. If Obondama was customary at that time....oh my !

 

There seems to be an opinion “Hope to stop such culture because there is Otoshidama also”.

I vote it !

 

 

お盆玉をご存知ですか?

つい最近、私は知り合いに教えていただいたばかりで知っていました。

 

私は、親戚に小さな子供はいないので、もうお年玉をあげることもなくなりました。甥姪が5人いて、七五三、入学祝い、成人祝い、就職祝い、お年玉、と手渡してきました。もしあの頃、お盆玉の習慣が定着していたら…ムリムリムリ。

 

「お年玉もあるのに、こういう文化を増やさないでほしい」といった厳しい声も寄せられているそうですが、私もその声に1票!