bluefish

My favorite things and my life

Lift up my motivation

今週のお題「わたしのモチベーションを上げるもの」

 

 Saturday, July 21, 2018

I read books kind of business or listened to successful person’s talking when I was working hard for my business like before. And going the overseas travel let me have my mind for working hard.

 

What does lift up my motivation now ?

 

I aim to become myself who is my ideal, then I need to keep motivation what  makes efforts for becoming myself who is my ideal. I must know what I aim specifically.

 

Anyway, I want to be good at English. Besides, I want to be always smiling, and be healthy.

 

My motivation is lifted up when I see a person who is making efforts. Some 70s are in the English lesson class of the culture center I am going, I am impressed about that. Most of person lose willpower when they become old aged person. So my motivation go up when I see such person.

 

 I hope to be cool old aged woman who speaks in English with foreigners merrily when I become over 70s.

 

以前のように仕事に一生懸命だった頃はビジネス書を読んだり、成功者の話を聞いたりすることでした。あと海外旅行へ行くことも、また頑張ろうという気持ちにさせましたね。

 

今は何だろう…。

 

自分の理想とする自分になることを目指していて、目指す自分になるための努力を維持するためのモチベーションが必要ということ。まずは何を目指しているのかが明確でないといけません。

 

私は、とにかく英語が堪能な自分になりたいです。他にも、いつも笑顔でいる自分、健康な自分、とかありますけどね。

 

モチベーションが上がるのは、やはり頑張っている人を見た時です。カルチャーセンターの英会話には、70歳過ぎた方が何人かいらして、私、感動しているんです。たいていの人は、高齢になるにつれ物事をやる気力がなくなるんですよね。だからそんな人たちを見るとモチベーションが上がります。

 

私も70歳過ぎた時には、外国人と英語で楽しく会話している格好いい婆さんになって

いたいものです。