bluefish

My favorite things and my life

Have you ever climbed Mt. Fuji ?

www.asahi.com

Sunday, August 26, 2018

 

Long before Mt.Fuji was listed as a UNESCO World Cultural Heritage site in 2013, I have ever climbed to top of Mt.Fuji. 

I had scheduled that we started from the fifth station at evening and took a nap at the eighth station, then aimed to top of Mt.Fuji at early morning and pray to the rising sun. But we did not go on schedule. We prayed to the rising sun at before the top of Mt, however it was enough beautiful celestial light. But I was impressed the moon light I saw while I climbed at night than that.

 

When we reached top of Mt, really tired already, but we went there with considerable effort, so walked around the crater also. I got a lot of experiences and excitement that I could not write enough here, it was a very satisfying climb.

 

According to this article, there are tours to visit areas lower than the fifth station. It seems I have my strength to walk even now somehow those tours, I think. I want to make many experience.

 

 

富士山がまだ世界文化遺産になるずっと前に頂上まで登ったことがあります。

夕方に五合目を出発して八合目の山小屋で仮眠し、早朝に頂上を目指しご来光を拝む、という予定でした。しかし、予定通りにはいかないものです。ご来光は頂上手前で拝みましたが、十分に美しく神々しい光でした。それ以上に印象深く記憶にあるのが、夜、登りながら見た月の光の美しさです。

 

頂上に着いた時、既にヘトヘトに疲れていましたが、せっかくここまで来たのだからと思い、お鉢巡りもしました。ここでは書ききれない多くの体験と感動が出来て、もう大満足の登山でした。

 

この記事によると、五合目より下のエリアの自然散策も人気なようです。そちらだったら今でも歩く体力はあるかな。体験してみたいです!